04 January 2013

saya engaged saya married, tapi kat facebook jew !

Assalamualaikum para sahabat .

zaman dah berubah , 
dunia semakin maju , 
ilmu semakin bertambah ,
tapi pemikiran duk serupa tu .

aku sangatlah hebat ,
tengokla facebook aku ,
aku kapel sampai empat ,
better change relationship fb aku .

tukar ke engaged married benda biasa ,
tanda dah kapel dan dah berpunya ,
pemikiran cetek lagi sudah binasa ,
nak tunjuk hey aku kapel dan aku buat dosa ! 

heran dan pelik . ada si fulan ni, muda 2tahun dari ana mmg dari dulu pakcik makcik taman compare ana dengan si fulan ni . kata mereka dia baik , dan ana antagonis . tak kisah pun , padan muka ana , jahat sangat . tapi ana dulu buat jahat sorg sorg ja , malas nak tunjuk , sentiasa dalam dunia aku . (tak bangga pun)


baru baru ni, si fulan set dia punya fb relationship ke 'engaged to ehem' . kapel la pulak. okey nobody perfect , semua orang buat silap buat dosa . ana dah bagi nasihat sindiran, semoga si fulan dapat menerimanya dengan lapang dada.

saudara saudari , memang kapel ni tak elok.pikiaq balik *tudia keluar kedah piau.. dah la ber-kapel , then bgtau semua orang. mcm kita berbangga, mcm 'wahai rakan rakan , aku kapel , fikirla aku sedang mendekati zina dan membuat dosa'. mungkin kita jaga ikhtilat kita dgn org di sana, tapi orang lain tahu tak ? jadi secara tak langsung, akan timbul fitnah yang menjadi buah mulut makcik makcik typical.

nasihat ana, berhati hatilah dalam melakukan sesuatu perkara. janganlah duk bangga dengan membuat dosa.

"mencintai seseorang itu adalah hak kita, tapi memiliki orang yang kita cintai tanpa ijabkabul dan ikatan yang sah bukanlah hak kita"-Dr Syed Syamil